ישראליס – פורטל ההגירה והסדרת המעמד של ישראל

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסדרת מעמד מומחים זרים

    הגלובליזציה הרחיבה את שוק העבודה אל מעבר לים, עבור ישראלים וזרים כאחד. מעבר של כוח עבודה מיומן בין מדינות, עלייה בפרויקטים הדורשים מומחיות מסוימת וכן ידע רלוונטי שלא תמיד ניתן למצוא אצל אזרחים מאותה המדינה באותה עת הצורך, הובילו לגידול בכוח העבודה הזר. מרבית המומחים הזרים בישראל עובדים בתחומי האנרגיה, תשתיות, אנרגיה ירוקה חלופית, הייטק, טכנולוגיה, הנדסה ועוד. מומחים אלו הם בעלי כישורים, ידע וניסיון נדירים, ולרוב עושים שימוש בידע וטכנולוגיה שאינם קיימים, או קיימים במידה מועטה בארץ ישראל.

    העסקת המומחים הזרים יכולה להיעשות על ידי חברה זרה, או שלוחה שלה, המעוניינת להעסיק עובדים ממדינת המקור (לדוגמא, נמל המפרץ בבעלות סינים שמעסיק מומחים מסין), וגם על ידי חברה ישראלית אשר זקוקה לידע ומומחיות שאינם מסוגלים להשיג מתושבי האזור. בכל מקרה, מגיש הבקשה להעסקת המומחה הזר חייב להיות המעסיק, וכן, מי שישלם את המשכורת של המומחה הזר.

    העסקה של מומחה זר יכולה להיעשות לצורך תקופה קצרה או תקופה ארוכה, כאשר התקופה הארוכה תצריך היערכות ארוכה מבעוד מועד ואישורה עלול לקחת בין שישה לשמונה שבועות. לעומת זאת, בקשה להעסקת מומחה זר לתקופה קצרה של עד 45 או 90 יום, יכולה להיעשות במסגרת הליך מזורז של עד שישה ימי עסקים. הנוהל המזורז מתאים בעיקר עבור פרויקטים דחופים או קצרי טווח, כמו למשל התקנת מכונה, תיקון תקלות, הרצאה או הדרכה ועוד.

    לאורך השנים ועם הגדלת כוח העבודה הזר במדינה, נכנסו לתוקף היתרים שונים המקלים על הליכי העסקת מומחה זר, כמו למשל היתר מזורז למומחה זר בתחום ההייטק, מומחים זרים מאוקראינה אשר זוכים לקיצור תהליכים בעקבות המלחמה, ועוד. על כל מקרה של העסקת מומחה זר, רצוי ואף הכרחי להיוועץ בעזרתו של עורך דין הבקיא בתחום דיני העבודה, ובייחוד, דיני העסקת עובדים זרים, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר בזמן הקצר ביותר. ישראליס – פורטל ההגירה והסדרת המעמד של ישראל מטפל בנחישות ובמקצועיות במקרים של העסקת עובד זר, ומציע ליווי מיומן ואנושי עבור לקוחותיו.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מדריכים נוספים

      חברה לעיצוב אתרים חברה לעיצוב אתרים
      דילוג לתוכן