ישראליס – פורטל ההגירה והסדרת המעמד של ישראל

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסדרת מעמד חוק השבות

    חוק השבות קובע כי כל יהודי, ילדיו, נכדיו ובמקרים מסוימים גם ניניו, ובני זוגם, רשאים לעלות לארץ לישראל ולהתיישב בה כקבע.

    בפני זכאי חוק השבות עומדות מספר אפשרויות על מנת להסדיר את מעמדם בישראל. תייר יהודי אשר עומד בתנאי חוק השבות, רשאי להאריך את מעמדו כתייר ותקופת השהייה לתקופה של שנתיים ושלושה חודשים ברצף. כמו כן, בניגוד לעובד זר, זכאי חוק השבות יכול לשנות את הסטטוס שלו ולהגיש בקשה לעליה לארץ בעודו נמצא בארץ כתייר, ללא צורך לצאת מגבולות המדינה או לעבור הליך קונסולרי. בנוסף, זכאי חוק השבות אשר מעוניין לעבוד בישראל רשאי להגיש בקשה בהליך מזורז וללא אגרות, בעקבותיה יקבל אישור עבודה במשך שנתיים רצופות, שלאחריה יוכל להאריך את האישור לעוד שלוש שנים נוספות. בניגוד למומחים זרים, האשרה אינה תלויה במעסיק והעובד יכול להגיש את הבקשה עצמאית ולעבוד עבור כל מעסיק.

    בנוגע לסטודנטים ותלמידי ישיבה, קבלת אישור קבלה ללימודים ממוסד להשכלה גבוהה או ישיבה תעניק לזכאי חוק השבות אשרת סטודנט למשך שלוש שנים רצופות, אשר ניתן להאריך בהתאם לתקופת הלימודים. כמו כן, קיימות מספר סוגי אשרות אחרות כמו אשרת בודק עלייה או אשרת נלווה לסטודנט או תלמיד ישיבה.

    לצורך עליה מטעם חוק השבות יש לבצע "הוכחת יהדות" על ידי מילוי טפסים מסוימים. לשם קבלת הזכאות לעליה, על המועמד למלא טופס בקשה לאשרה ולצרף מכתב המלצה חתום על ידי רב המשתייך לקהילה מוכרת, אשר מכיר את המועמד או את משפחתו ויכול לאשר את טענותיו.

    עבור כל מקרה של עלייה לארץ מטעם חוק השבות, או הגעה לישראל לצורך בדיקת השטח, מומלץ להסתייע בעורך דין אשר בקיא בדיני העבודה וההגירה. ישראליס – פורטל ההגירה והסדרת המעמד של ישראל מטפל בענייני הגירה לישראל, לרבות איחוד משפחות, הסדרת מעמד של בני זוג והעסקת עובדים זרים. המשרד מטפל במקצועיות ומיומנות בכל תיק ותיק ומוביל את לקוחותיו בסבכים המשפטיים תוך מתן שירות אמין ומעולה.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מדריכים נוספים

      חברה לעיצוב אתרים חברה לעיצוב אתרים
      דילוג לתוכן